Skontaktuj się z nami

SKONTAKTUJ SIĘ

Chcielibyśmy usłyszeć od ciebie! Wyślij nam wiadomość, a jeden z naszych przedstawicieli skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

(Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola oznaczone *.)

Jak wolisz, żebyśmy się z Tobą kontaktowali?


This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
  1. Home
  2. »
  3. Projekty
  4. »
  5. Budynki przemysłowe i handlowe
  6. »
  7. Izolacja akustyczna generatora w Telenor

Izolacja akustyczna generatora w Telenor

Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor
Izolacja akustyczna generatora w Telenor

Przed laty, tuż obok Business Park Sofia, gdzie znajdują się biura Telenor, firma wybudowała własne, duże centrum danych.

Centrum danych potrzebuje wydajnego chłodzenia, które oczywiście firma zapewnia. W tym celu potrzebują rezerwowego źródła zasilania, które zapewniają 2 generatory diesla, każdy o mocy 1 silnika okrętowego. Potężne zasilanie pomocnicze, które rzadko jest włączane, ale czasami w nocy (na okresy kilku godzin), powoduje skargi na głośny hałas, który sprawia, że sąsiedzi mieszkają w bloku po drugiej stronie ulicy. Zwykle w takich przypadkach zaczynają się reklamacje i prośby o usunięcie problemu, jak to bywa z Telenorem. Mieszkańcy bloku określają hałas jako nie do zniesienia i uniemożliwiający spokojny pobyt w ich domach. Sprawa ciągnęła się przez około 3 lata bez rezultatu, aż wściekły mieszkaniec postanowił zastrzelić pracownika Telenoru z wiatrówki. Ostrzeżenie. To oczywiście daje nowy impuls do rozwiązania problemu, ponieważ wkrótce po zdarzeniu Telenor skontaktował się z nami i poinformował nas o problemie z potężnymi i hałaśliwymi generatorami. Po wysłuchaniu ich wersji "ingerujących" przyczyn hałasu postanowiliśmy sprawdzić informacje u mieszkańców bloku - "poszkodowanych". Powiedzieli, że hałas, który słyszeli, był „powodem, dla którego nie mogą spać w nocy i nie mogą otwierać okien w ciągu dnia”.

Postanowiliśmy zająć się tą sprawą poprzez zaprojektowanie, wyprodukowanie, dostarczenie i montaż tłumików zewnętrznych. Proces technologiczny ich projektowania i produkcji zajął specjalistom z naszego działu inżynieryjnego i naszej fabryki około 3 miesięcy, a stworzone przez nich tłumiki mają łączną masę ponad 2000 kg. Montaż zajął nam 20 dni.

Zgodnie z umową, naszemu klientowi zależało na uzyskaniu efektu, który zapewni zgodność z bułgarskimi normami hałasu w dzień iw nocy. Jednak postawiliśmy sobie inny cel. Mianowicie - aby mieszkańcy mogli cieszyć się ciszą w swoich domach jak przed budową dodatkowego zasilania data center, a firma Telenor mogła pracować bez zakłóceń.

W tym momencie zadanie jest zakończone. Wczoraj idąc ulicą między blokiem a obiektem Telenoru stwierdziliśmy, że chłodzenie działa, ale już nikomu to nie przeszkadza. Profesjonalne pomiary kontrolne zweryfikowały działanie tłumików.

Mieszkańcy bloku naprzeciwko nie słyszeli już, kiedy działa chłodzenie, a kiedy nie.

W naszej pracy często spotykamy się z „wtrącaniem się” i „ofiarami”, w niektórych przypadkach nasi klienci „wtrącają się”, w innych są „ofiarami”. Izolacja akustyczna jest możliwa w obu przypadkach.

Jednak naszym celem zawsze było informowanie i zwracanie uwagi na znaczenie konsultacji ze specjalistami akustykami na etapie projektowania budynków i obiektów. Zaprojektowana i wykonana w odpowiednim czasie i wysokiej jakości izolacja akustyczna przez doświadczonych fachowców jest najskuteczniejsza. W ten sposób szacunek między "sąsiadami" można zachować bez użycia karabinów ;)

Jeśli znasz sytuację opisaną powyżej, nie wahaj się skontaktować z naszymi specjalistami i podziel się swoim problemem z hałasem. Doradzą indywidualne rozwiązanie dla Twojej sprawy związane z izolacją akustyczną, akustyką czy wibracjami w pomieszczeniach mieszkalnych, publicznych lub przemysłowych.

Dziękujemy firmie Telenor i mieszkańcom budynku, którzy mimo trudności przyczynili się do poprawy warunków ich życia i pracy oraz włączyli nas w rozwiązanie ważnej sprawy. Wynik ten jest cenny zarówno dla naszych klientów, jak i dla nas.

Produkty powiązane

Na naszej stronie używamy plików cookies. Kontynuując, akceptujesz te pliki cookie. Dowiedz się więcej o plikach cookie.